onsdag 4 maj 2016

Landat & fått katt på köpet...

Vi har flyttat!!
Detta blir BRA!!!! 
Men fyyyyy vad JOBBIGT!
Jag höll nästan på att stryka med på kuppen.... 
På fredagen kom sonen & sen kom dottern & kodnamnet. Vi åt Kinamat, pratade & kollade på tv. Trevligt! ❤️
På lördag morgon gick vi upp i tid o samlade ihop grejer & vid 10 kom P med lastbilen :-) 
Jag & dottern hämtade svärmor som hade gjort mat till oss. Samt bakat en kaka. Vi åkte till nya lgh & då hade gubbarna kört bort 1.a lasset. 
Så vi började packa upp o svärmor skalade potatis o förberedde mat. 
Efter att ha hittat hur man får bort barnspärren på spisen så serverade svärmor varm pannbiff & sonen var lyrisk & vi andra oxå :-) 

Fick packat upp en hel del i V-rum & kök J kom & hjälpte till en sväng.
Dottern fick "ordning" på sitt rum. 
Vid 16 tiden kraschade jag totalt.... 
Jag gick rakt in i väggen & sen var det helkört... Fick lite energi på kvällen så jag orkade sitta upp... 
Vi tittade på En man dom heter Owe på tv. Streamade från dreamfilm.. 
Söndagen var jag HELKÖRD!
Låg hela djävla dan... Skakade som ett asplöv & hade migrän. Höll på att svimma när jag hämtade mina kläder i gamla lgh. 
Tack vare mannen & våra barn rodde vi i-land detta... Ungdomarna gjorde verkligen en enorm insats... Som de slet tsm med sin pappa... Dottern packade upp allt.. Typ & sonen han bar, slängde grejer i det gamla & organiserade vinden!
Så tacksamt!
Det känns så jobbigt när man själv, stålkvinnan inte orkar ett skit & alla andra får slita... Men som maken sa DU gör det DU orkar! Du har kämpat i många veckor med detta! Ungdomarna sa men mamma vi visste väl alla att du inte skulle orka... Det var ju därför de var lediga & hade vigt helgen åt flytten 
Nåt bra & något RÄTT har vi gjort med våra barn eftersom de blivit så fina duktiga och omtänksamma vuxna människor ❤️

Zingo kom "hem" tillsammans med mormor&morfar på söndagseftermiddagen... 
Han var inte helt bekväm med detta... Men nu har han vant sig :-) 
Vi har oxå fått delad vårdnad av Tristan 
Förra hyresgästens katt 
Nu är han inte här lika mycket längre & har hittat till sitt nya hem :-) 

Vi har lämnat nycklarna till den gamla lägenheten 
I måndags tog maken ledigt & ingen är gladare än jag.. Då fick vi bort det mesta i lådväg & fick tom satt upp gardiner :-) 
Vi beställde en ny säng förra veckan o den kom igår. Pappa hjälpte maken att få hem den & fick även provligga :-) 
Jag har sovit gott inatt i vår nya kontinentalsäng! Första natten på en vecka som jag har sovit nästan 6h 



Idag är första dagen på en hel vecka som det känns som jag lever igen... På ett bra sätt :-) 
Besiktningsmannen var här idag & inom kort kommer vi få omtapetserat i hall V-rum o dotterns rum samt nytt golv i köket  :-) 

Nu ska jag & Zingo ta en promenad i solskenet ☀️

Ha det gott bloggläsare ❤️

5 kommentarer:

  1. Skönt att ni är klara. Det en pärs att flytta speciellt när man inte mår bra. Tur att ni har så bra hjälp.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har allt gått bra med flytten och ni har kommit till rätt??

    Trodde inte ni hade barn som bodde hemma?

    Ljuvligt väder vi har fått, ni med?

    Ha det gott,Vicki

    SvaraRadera
  3. Jobbigt är bara förnamnet vad gäller flytt. Hoppas du känner dig lite bättre nu. Tur man har sin familj som kan ställa upp när det tryter. Har tänkt på dig flera gånger sista veckorna och undrat hur det går för dig mitt i flytten. Var rädd om dig vännen! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  4. Blev det mello igår? Vad tyckte ni i så fall, vann rätt låt? Här blev inte vinnarlåten någon favorit.

    Trevlig söndag,Vicki

    SvaraRadera
  5. Det är jättejobbigt att flytta! SKönt att det är gjort!

    Kram!

    /Åsa (wessand.blogg.se)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis